برچسب :: صادرات خودرو

گام‌های لرزان برای پیوستن به WTO




در حالی فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی دو روز گذشته با صدور بیانیه‌ای از الحاق جمهوری اسلامی ایران به سازمان تجارت جهانی حمایت کرد که به اعتقاد کارشناسان، در صورت پیوستن ایران به این سازمان بسیاری از صنایع کشورمان به‌خصوص صنعت خودرو با آسیب‌های جدی روبه‌رو خواهند شد.

[1395/05/12 16:00]

ساخت کارخانه ایران خودرو در الجزایر آغاز شد




با ارسال نخستین محموله تجهیزات خط تولید محصولات ایران خودرو به کشور الجزایر گام اساسی در خصوص احداث کارخانه ایکوالجزایر برداشته شد. به گزارش ایسنا، با ایجاد شرکت جوینت ونچر "ایکو الجزایر" و ارسال تجهیزات خط تولید توسط ایران خودرو، احداث سایت مونتاژ محصولات ایران خودرو به صورت رسمی عملیاتی شد.

[1395/08/27 15:00]

جزئیات حضور ایران خودرو در عمان




وزیر صنعت عمان در راستای همکاری‌های مشترک اقتصادی این کشور با ایران طی چند روز آینده به تهران سفر خواهد کرد و خط تولید دنا در عمان یکی از موضوعات مذاکره آینده عمان و ایران خواهد بود.

[1395/07/08 13:00]

نخستین خودروی تولید مشترک ایران و عمان




رایزن بازرگانی ایران در عمان از راه اندازی خط تولید خودروی دنا با مشارکت ایران خودرو در عمان خبر داد و گفت: نخستین محصول این مشارکت سال آینده تولید و به بازار کشورهای شرق آفریقا و نیز یمن صادر می شود.

[1395/07/04 17:00]

مقاومت در برابر جهانی شدن؟




در شرایطی که خودروسازان خارجی خواستار خرید سهام برخی از سایت‌های تولیدی کشور هستند، شرکت‌های‌ خودروساز داخلی در این مورد مقاومت کرده و چندان میلی به واگذاری سهام به آنها ندارند. پس از توافق هسته‌ای بود که خودروسازان خارجی علاوه بر اعلام آمادگی برای حضور در ایران، از علاقه خود نسبت به خرید سهام شرکت‌های خودروساز داخلی و زیرمجموعه‌هایشان، صحبت به میان آوردند.

[1395/07/03 14:00]

رفع محدودیت‌های واردات با هدف صادرات




صادرات غیرنفتی همواره از مهم‌ترین مسائل موردنظر دست‌اندرکاران و سیاست‌گذاران اقتصادی و بازرگانی کشور بوده و توجه خاص در برنامه‌های اول و دوم و سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی کشور را معطوف به خود کرده است.

[1395/08/01 15:00]

ساحل عاج با خودروهای ایرانی نونوار می‌شود




در حالی که ایران به آرامی در حال پیوستن دوباره به اقتصاد جهانی است، عمان نیز در حال تبدیل شدن به دروازه ورود شرکت‌های ایرانی به بازارهای جدید در آسیا، افریقا و جهان عرب است.

[1395/09/07 16:00]

قیمت پراید و تیبا در خارج از ایران چند ؟




معاون صادرات گروه خودروسازی سایپا قیمت فروش پراید و تیبا در عراق و جمهوری آذربایجان را اعلام کرد. محسن جوان اظهار کرد: خودروهایی که در ایران عرضه می‌شود آپشن‌ها و تجهیزات بیشتری نسبت به خودروهایی که برای صادرات تولید می‌شود، دارند.

[1395/06/22 10:00]

پراید ۱.۲ میلیارد دلار ارزآوری داشته است




معاون صادرات و امور بین‌الملل سایپا با اشاره به فعالیت‌های صادراتی این گروه خودروساز از ۱.۲ میلیارد دلار ارزآوری صادرات پراید خبر داد. به گزارش ایسنا، حسن جوان عصر امروز (سه‌شنبه) در هشتمین سالروز بزرگداشت صادرکنندگان نمونه استان تهران با بیان اینکه فرآیند صادرات، فرآیند پیچیده‌ای است، عنوان کرد: صادرات خودرو مسیر خاص خود را دارد که نیازمند این موضوع است تا از زمان عقد قرارداد، ورود، فروش و خدمات پس از فروش در بازار حضور داشته باشد و کالای خود را تضمین کند.

[1395/09/25 13:00]

خودروهای داخلی با چه قیمتی صادر می‌شوند؟




براساس آمار گمرک قیمت صادراتی خودروهای داخلی به طور میانگین کمتر از 6 هزار دلار است. صادرات خودرو به عنوان یکی از مهم‌ترین کالاهای غیرنفتی همواره در برنامه‌های اقتصادی جای داشته و وزیر صنعت به فراخور زمان به آن اشاره کرده است.

[1395/06/14 11:00]

ايران خودرو صادركننده نمونه شد




گروه صنعتي ايران خودرو با ثبت رشد 100درصدي صادرات، علاوه‌بر اينكه گامي موثر در اجرا و تحقق اقتصاد مقاومتي برداشت، به‌عنوان صادركننده نمونه كشور نيز معرفي شد.

[1395/08/01 11:00]

بازار پراید و تیبا در عراق




طبق آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در شرایطی طی هشت ماه سال‌جاری تنها سه هزار و 298 دستگاه خودرو به ارزش ۱۹ میلیون و ۸۱۵ هزار و ۸۳۹ دلار صادر شده که سال گذشته با وجود افت صادراتی، تعداد 24 هزار و 500 دستگاه خودرو به کشورهای مقصد ارسال شده بود.

[1395/09/24 13:00]

پراید در عراق چند؟




آخرین آمارهای ارائه شده از سوی گمرک ایران نشان می دهد هر دستگاه پراید صادراتی ایران در فاصله زمانی فروردین تا پایان مرداد ماه قیمتی معادل ...

[1395/07/08 11:00]

قیمت پراید از تهران تا بغداد




اینکه قیمت واقعی خودروهای تولید ایران در خارج از ایران چقدر است، همیشه دست مایه گزارش‌ها و اخبار گوناگون رسمی و غیر رسمی بوده است. از یک سو عده‌ای می‌گویند خودروهای ایرانی در کشوری مثل عراق قیمتی ندارند مثلا یک پراید صفر در بغداد را می‌توان به قیمتی معادل 4 تا 5 میلیون تومان خریداری کرد. از سوی دیگر معاون صادرات گروه خودروسازی سایپا همین چند ماه پیش اعلام کرد که «قیمت فروش پراید در کشور عراق 8300 دلار است».

[1395/08/25 14:00]

ایران مرکز تولید پژو در منطقه می‌شود




مدیرعامل پژو سیتروئن گفت: ایران جایگاه راهبردی در برنامه‌های پژوسیتروئن دارد به گونه‌ای که ما یک سازمان منطقه‌ای برای خاورمیانه و آفریقا داریم که ایران مرکز آن خواهد بود.

[1395/07/17 15:00]

پیشنهاد استاندار کربلا به خودروسازان ایرانی




شباهت نسبی آب و هوای عراق با ایران فرصت مناسبی را برای خودروسازان ایرانی برای صادرات محصولاتشان به این کشور ایجاد کرده است.

[1393/11/01 8:53]

سایپا و سیتروئن خاورمیانه را تصرف می کنند




بازار خودرو ایران بدلیل مجاورت با بیش از 10 کشور و قابلیت تبدیل شدن به پایلوت صادراتی، پتانسیل بالقوه ای را برای صادرات محصول به کشورهای مختلف دارد چه اینکه خودروسازان تا امروز توانستند تحت تاثیر مسائل دیپلماتیک در دولت های مختلف آمار تقریباً قابل قبولی در بخش صادرات با توجه به شرایط و داشته های خود ارائه دهند. در علم اقتصاد توسعه صنعتی متاثر از چهار عامل تاثیرگذار تقاضا، عرضه، صادرات و واردات است و همگان نیک می دانند اگر نسبت دو عامل مهم واردات و صادرات برهم بخورد بویژه پیشی گرفتن واردات از صادرات، اقتصاد در کشورها با مشکل همراه خواهد شد و به دنبال آن جامعه نیز دچار مصرف گرایی می شود. از همین روست که مسئولان و تصمیم گیران کلان فعالیت های اقتصادی در قراردادهای جدید پسا برجامی بویژه قراردادهای خودروسازان خارجی با طرف های ایرانی توجه ویژه ای به این موضوع داشته اند که از جمله شرط های اصلی آنها برای مذاکره «سرمایه گذاری مطمئن و صادرات بخشی از تولیدات» است. سایپا و سیتروئن نیز در حالی از صادرات 30 درصد از تولیدات خود خبر می دهند که این موضوع معامله ای دو سر بُرد برای هر دو طرف قرارداد خواهد بود. سیتروئن خوب می داند که با این قرارداد می تواند براحتی محصولات خود را به کشورهای متعدد منطقه خاورمیانه صادر کند. صادرات به این دلیل برای سیتروئن مهم است که آنها از وضعیت تقاضای خودرو در کشورهای همسایه ایران آگاهند و می دانند که بدلیل خدمات پس از فروش مناسب خودروهایی همچون پراید در کشور عراق، قافله را به سایپا به عنوان رقیب دیروز و همکار امروز باخته اند و هیچ جایی بهتر از امن ترین کشور خاورمیانه که بستر مناسب برای تولید را در اختیار دارد وجود نخواهد داشت. از سوی دیگر این نوع همکاری نیز به سود سایپا خواهد بود، زیرا همکاری هایی در این سطح می تواند منجر به آشنایی با ارائه خدمات براساس استاندارهای بین المللی برای هر دو طرف باشد؛ عاملی که خودروسازان ایرانی در آن در ابتدای مسیر هستند. از سوی دیگر آورده های مالی و اقتصادی صادرات خودرو به کشورهای دیگر نیز می تواند در رشد اقتصادی کشور کمک قابل توجهی کند و از این رو همکاری سایپا و سیتروئن نقش بسزایی در بهبود شاخص های اقتصادی ایفا خواهد کرد. دورنمای وضعیت سایپا با همکاری سیتروئن نوید آینده ای روشن برای اقتصاد و صنعت کشور می دهد و می توان امیدوار بود با شروع این همکاری ها بتوان به افق های روشنی در راستای اعتلای پرچم جمهوری اسلامی ایران در دیگر کشور ها دست یافت.

[1395/07/04 14:00]

توقف صادرات خودرو به عراق در پی تحریم های آمریکا؛ سرنوشت خطوط تولید آذربایجان چه می شود؟




صادرات خودرو از کشورمان به کشورهای همسایه همواره با افت و خیز های فراوانی همراه بوده است و حالا با وضع تحریم های صنعت خودروسازی، به نظر می رسد که بار دیگر این مسیر با چالش های جدید روبرو شده است. مروری بر آمار و ارقام 6 سال قبل نشان می دهد که در چهار ماهه نخست سال 93 در حدود 22 هزار دستگاه خودرو سواری به خارج از کشور صادر شده است.

[1397/05/21 14:00]

درخواست سوریه،خرید ۳۰ هزار خودرو ایرانی




نیمه نخست سال ۹۵ رو به پایان است و خودروسازان با عزمی جدی به دنبال افزایش تیراژ تولید و پیگیری عقد قرارداد با خودروسازان خارجی هستند اما در این شرایط به نظر می‌رسد برنامه‌های صادراتی خودروسازان به خوبی پیش نمی‌رود.

[1395/06/08 15:00]

آغاز صادرات خودروهای ایرانی به غرب آفریقا




مدیرعامل شرکت سنیران اتو (شعبه ایران‌خودرو در غرب آفریقا) از آغاز صادرات خودروهای ایرانی به برخی کشورهای آفریقایی خبر داد. هادی ناصری یکی از اعضای هیات اقتصادی همراه وزیر امور خارجه در سفر به کشورهای نیجریه، غنا، گینه کوناکری و مالی روز جمعه گفت: شعبه ایران خودرو در غرب آفریقا از سال 2006 میلادی در سنگال شروع به فعالیت کرد و صادرات خودرو ایرانی را به برخی از کشورها آغاز کرد.

[1395/05/10 16:00]

نفوذ ایران به بازارهای صادراتی با حربه چین




عراق بزرگترین بازار صادراتی خودروسازان ایرانی است که مردم آن قدرت خرید پایینی دارند. علاوه بر عراق کشورهای همسایه ایران ازجمله افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و... نیز از نظر سطح درآمدی وضعیتی نزدیک به عراق دارند بنابراین باید در همکاری‌های مشترک خودروهایی ارزان‌قیمت تولید و به این بازار عرضه کرد.

[1395/08/20 13:00]

ریسک صادرات خودروسازان بیمه می‌شود؟




در حالی وزارت صنعت، معدن و تجارت صادرات 500میلیون دلاری خودرو را تا پایان سال جاری به خودروسازان تکلیف کرده که مقاصد عمده صادراتی هم‌اکنون درگیر چالش‌های سیاسی و نظامی است که منجر به افزایش ریسک صادرات شده است. آن‌گونه که از آمار گمرک جمهوری اسلامی مشخص است، عمده صادرات خودرو به کشورهای چون عراق، سوریه و روسیه صورت می‌گیرد که رتبه اول آن نیز متعلق به کشورهایی است که درگیر جنگ و مشکلات سیاسی هستند؛ بنابراین عدم‌بازگشت پول به‌دلیل ناتوانی این کشورها در پرداخت، نگرانی خودروسازان را به‌دنبال داشته است؛ به‌طوری‌که یکی از شرکت‌های خودروساز درخواست پوشش ریسک صادرات 100 میلیون دلاری را به صندوق ضمانت صادرات ارسال کرده است.

[1395/05/13 18:00]

فروش خودرو ایرانی در ارمنستان بیشتر می‌شود




با برنامه ریزی ایران خودرو، تولیدات مختلف ساخت این شرکت به صورت گسترده تر از قبل در بازار ارمنستان عرضه می شود. در چارچوب اجرای این تصمیم نخستین نمایندگی ایران خودرو در ایروان پایتخت ارمنستان که کار رسمی آن فردا (جمعه) با حضور جمعی از مسئولان سفارت ایران و مقامات اقتصادی ارمنستانی آغاز خواهد، مدیریت اجرای این برنامه را برعهده دارد.

[1395/09/28 15:00]

بررسی قیمت پراید و پژو پارس در بازار عراق




مدت هاست قیمت خودوهای داخلی در بازارهای خارجی مورد بحث و مناقشه بوده و صحبت هایی در بین مردم وجود داشته که بر اساس آنها قیمت مثلا پراید در عراق یا سایر کشورها بسیار پایین تر از داخل کشور است؛ انتشار چند ویدیو در شبکه های اجتماعی نیز به این حرف ها دامن زده و باعث تثبیت این برداشت در بین مردم شده است.

[1395/09/04 18:00]

کوبا بزرگترین موزه خودروهای کلاسیک !




شاید در نگاه اول هیچ گونه ارتباطی بین رهبر سابق و مرحوم کوبا با استفاده پر شمار مردم کوبا از خودروهای کلاسیک وجود نداشته باشد ولی در ادامه این مقاله متوجه ارتباط فیدل کاسترو و خودروهای کلاسیک خواهید شد. رهبر مرحوم کوبا پس از به قدرت رسیدن و پیروزی انقلابش در سال 1959 ورود کلیه محصولات خارجی را به این کشور ممنوع اعلام کرد.

[1395/10/02 16:00]

ایجاد بستر برای جذب سرمایه خارجی




حضور سرمایه‌گذار خارجی در خودروسازی ایران موضوعی است که از سال‌ها قبل بر سر آن بحث وجود داشته و هنوز هم حل نشده است. به اعتقاد من، در بررسی این موضوع باید خودروسازان خارجی را به دو دسته تقسیم کرد. دسته اول، آنها که سابقه حضور در ایران را داشته‌اند و دسته دوم نیز خودروسازانی که برای اولین بار به فکر حضور در صنعت خودرو کشور افتاده‌اند.

[1395/10/04 13:00]

شرط ایران برای خودروسازان خارجی




قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خودروسازان خارجی در شرایطی می‌توانند در ایران فعالیت کنند که ۳۰ درصد تولیدات‌شان در ایران به صادرات اختصاص یابد.

[1395/05/24 10:00]

آغاز فعالیت سایپا در لبنان




مجهز‌ترین نمایندگی انحصاری فروش و خدمات پس از فروش سایپا در لبنان با حضور وزیر صنایع کشور لبنان، سفیر ایران در بیروت، مدیرعامل گروه خودرو‌سازی سایپا و جمعی از مدیران صنعتی دو کشور لبنان و ایران در شهر بیروت افتتاح شد.

[1395/09/14 14:00]

30 هزار محصول ایران خودرو در راه بازارهای جهانی




معاون صادرات و امور بین الملل گروه صنعتی ایران خودرو از برنامه ریزی برای صادرات 30 هزار دستگاه انواع خودرو سواری به بازارهای بین المللی در سال 1394خبر داد.

[1394/01/25 9:30]

برنامه صادرات خودرو به نیمه راه رسید




سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو از کاهش 8/ 3 درصدی تولید خودرو و تحقق 50 درصدی صادرات خودرو در نیمه نخست سال‌جاری خبر داد.

[1394/07/18 18:00]

غروب بر صادرات خودرو سایه افکند




معاون وزیر صنعت گفت: کمتر از 16هزار دستگاه خودرو از مجموع 70هزار خودروی برنامه ریزی شده در نیمه نخست سال جاری به بازارهای خارج کشور صادر شده است.

[1394/07/20 11:00]

فیلیپین بازار خوبی برای خودروسازان ایرانی




سفیر فیلیپین این کشور را بازار خوبی برای خودروسازان ایرانی دانست.

[1393/09/15 10:30]

آزادی بیش از حد سرمایه داران خودرو!




فرشید سیم‌بر کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص علل رشد بسیار ضعیف صنعت خودروسازی در کشور گفت: کارخانه‌هایی که در ایران سرمایه‌گذاری کرده بودند، تمام تلاش خود را بر حداکثر فروش گذاشته بودند و مواردی را که در قراردادها متعهد شده بودند، عمل نمی‌کردند به گونه‌ای که باید.....

[1394/05/25 10:00]